Rotary Norden app

måndag 22 maj 2023

Mona Ulvåknippa

Vill du läsa artiklarna i Rotary Norden på ditt eget språk?

Då skall du ladda ner appen i App Store eller Google Play (sök efter Rotary Norden). I appen kan du läsa hela magasinet anpassat till din telefon eller läsplatta. Du får också information direkt i appen när ett nytt nummer ges ut.

Redan från nästa nummer kommer finnar och islänningar att kunna läsa utvalda sidor på sina språk. Och från nr 5 eller 6 blir även de allmänna artiklarna i början av magasinet och vissa andra, utvalda artiklar på landssidorna översatta till läsarens eget språk.

Med appen får du snabb överblick över innehållet i magasinet, samtidigt som du alltså kommer att kunna läsa artiklarna på ett språk som du förstår. Du drar också ett strå till en tydlig miljöanpassning av Rotary Norden genom att säga till klubbens sekreterare eller IT-ansvarige att du nu vill prenumerera på e-versionen av Rotary Norden. Gör det redan nu! Appen finns redan idag. Förväxla den inte med den e-tidningsversion som du som har valt att prenumerera på e-tidningen får via mejl. Den kommer fortsatt att finnas, men där kommer artiklarna inte att översättas. Inte heller i papperstidningen i brevlådan kommer artiklarna vara på ditt eget språk, det sker alltså enbart i appen.

Rotary Norden blir mer digitalt